Impact

Impact

Respectvol
Beïnvloeden

Onduidelijke afspraken, tegenstrijdige verwachtingen, misverstanden … Elke professional komt deze struikelblokken wel eens tegen tijdens een samenwerking. Vaak ontbreekt er dan een hiërarchisch mandaat om invloed uit te oefenenen. Toch wordt ook in horizontale relaties, zoals met klanten en collega’s, een resultaatgerichte aanpak verwacht.

In deze hands-on training leer je beïnvloeden met respect. Duidelijk maken wat je wil, zonder de ander uit het oog te verliezen. Een opleiding voor iedereen die meer impact wil op zijn omgeving.

Doelgroep

Hr-professionals, managers en werknemers.

Thema’s

  • Beïnvloeding en het acceptatieproces.
  • Duidelijk en effectief communiceren.
  • Inzicht in persoonlijk voorkeursgedrag.
  • De dynamiek bij de andere herkennen.
  • Het verschil tussen de intentie en het effect van een interventie.
  • De juiste vragen stellen.
  • Omgaan met weerstand.

Concepten

  • de Acceptatiepiramide
  • de Roos van Leary
  • het 3P-model van Adair
  • de Drivers van Kahler
  • Situationeel Adviseren

Referenties

  • Douwe Egberts
  • PwC
  • Spar
  • OZ
  • Telenet
  • Crossroad
  • Orange
  • Famar
  • Luminus
  • Engie

Meer Info

Deze opleiding op maat van uw organisatie? Contacteer ons gerust om de mogelijkheden te bespreken.

Opleidingen.jpg

Opleidingen

Impact

Impact

Respectvol
Beïnvloeden

Onduidelijke afspraken, tegenstrijdige verwachtingen, misverstanden … Elke professional komt deze struikelblokken wel eens tegen tijdens een samenwerking. Vaak ontbreekt er dan een hiërarchisch mandaat om invloed uit te oefenenen. Toch wordt ook in horizontale relaties, zoals met klanten en collega’s, een resultaatgerichte aanpak verwacht.

In deze hands-on training leer je beïnvloeden met respect. Duidelijk maken wat je wil, zonder de ander uit het oog te verliezen. Een opleiding voor iedereen die meer impact wil op zijn omgeving.

Doelgroep

Hr-professionals, managers en werknemers.

Thema’s

  • Beïnvloeding en het acceptatieproces.
  • Duidelijk en effectief communiceren.
  • Inzicht in persoonlijk voorkeursgedrag.
  • De dynamiek bij de andere herkennen.
  • Het verschil tussen de intentie en het effect van een interventie.
  • De juiste vragen stellen.
  • Omgaan met weerstand.

Concepten

  • de Acceptatiepiramide
  • de Roos van Leary
  • het 3P-model van Adair
  • de Drivers van Kahler
  • Situationeel Adviseren

Referenties

  • Douwe Egberts
  • PwC
  • Spar
  • OZ
  • Telenet
  • Crossroad
  • Orange
  • Famar
  • Luminus
  • Engie

Meer Info

Deze opleiding op maat van uw organisatie? Contacteer ons gerust om de mogelijkheden te bespreken.